Recente reacties

    Categorieën

    Welcome On Mobius

    Mobius was created by professionnal coders and passionate people.

    We made all the best only for you, to enjoy great features and design quality. Mobius was build in order to reach a pixel perfect layout.

    Mobius includes exclusive features such as the Themeone Slider, Themeone Shorcode Generator and Mobius Grid Generator.

    Our Skills

    WordPress90%
    Design/Graphics75%
    HTML/CSS/jQuery100%
    Support/Updates80%

    WINKELEFFECTIVITEIT.

    Stijging winkelomzet binnen handbereik
     In nagenoeg iedere winkel blijven door  gemak, gewoonte en bedrijfsblindheid eenvoudige verkoopkansen aan winkelbezoekers onbenut. Zonde, want relatief kleine, eenvoudige aanpassingen leiden al snel tot extra verkoop aan mensen die toch al in de winkel zijn. Structurele aandacht voor verbetering van conversie en verhoging van bonbedrag is dé manier om uw winkelomzet snel, eenvoudig én goedkoop te verhogen.

    De winkels als topverkoper
    Natuurlijk spelen winkelmedewerkers een belangrijke rol spelen in het proces om van kijkers kopers te maken. Toch zoeken klanten in de praktijk steeds vaker zelf hun weg naar het juiste product. In die gevallen hangt alles af van de ‘verkoopkracht’ van de winkel. Die bepaalt niet alleen óf klanten kopen, maar ook wát zij kopen. Verbeteren van winkeleffectiviteit gaat vooral over het vergroten van de verkoopkracht van de winkel zelf.

    Conversie en bonbedrag
    Bij de verbetering van winkeleffectiviteit staan twee zaken centraal: verhogen van conversie en het maximaliseren van bonbedrag.

    CONVERSIE

    Conversie: van kijkers naar kopers
    Conversie is het percentage van alle bezoekers dat daadwerkelijk koopt. Uit diverse onderzoeken blijkt dat in veel non-foodwinkels meer dan 60% van alle bezoekers de winkel weer verlaat zonder te kopen. En dat terwijl kleine aanpassingen in winkelindeling, presentatie, visual merchandising, pricing en instore communicatie de conversiekracht van de winkel al fors vergroten.

    Beïnvloed het aankoopgedrag
    Wilt u uw conversie verbeteren? Dan zult u maximaal moeten inspelen op het aankoopgedrag van consumenten. Maar dat aankoopgedrag varieert sterk. Een consument die het ene moment een weloverwogen, rationele keuze maakt voor een bepaald product, kan zich even later laten verleiden tot een impulsaankoop. Om van kijkers kopers te maken, moet u dus invloed uitoefenen op beide koopprocessen door te informeren én te inspireren.

    BONBEDRAG

    Verhogen van bonbedrag
    Er zijn drie manieren om het gemiddelde bonbedrag te verhogen:

    Upselling: duurdere artikelen verkopen
    Consumenten zijn best bereid om diep in de buidel te tasten voor een bepaald product, als ze tenminste weten waarom het zo duur is. Als niet duidelijk is waarom het ene artikel duurder is dan het andere, dan kiest een consument vaak voor het goedkopere alternatief.

    Bijverkoop: gerelateerde producten verkopen
    Consumenten die al een product gekocht hebben, zijn sneller bereid om ook andere aanvullende artikelen te kopen. Zeker als het gaat om artikelen die het reeds gekochte product ondersteunen of versterken, zoals accessoires en onderhoudsmiddelen.

    Cross-selling: óók andere producten verkopen
    Winkels die gebruikmaken van cross-sellingtechnieken, attenderen klanten op een slimme manier op mogelijk interessante artikelen op andere afdelingen. Zeker in grotere winkels en in winkels met meerdere etages is dit belangrijk omdat klanten vaak niet op de hoogte zijn van het aanbod op andere afdelingen. Door producten onder de aandacht te brengen en klanten actief door te verwijzen, vergroot u relatief eenvoudig de kans op  extra verkoop.