“”

Recente reacties

    Welcome On Mobius

    Mobius was created by professionnal coders and passionate people.

    We made all the best only for you, to enjoy great features and design quality. Mobius was build in order to reach a pixel perfect layout.

    Mobius includes exclusive features such as the Themeone Slider, Themeone Shorcode Generator and Mobius Grid Generator.

    Our Skills

    WordPress90%
    Design/Graphics75%
    HTML/CSS/jQuery100%
    Support/Updates80%

    Employer Branding

    By advanantwerpen 4 weken agoNo Comments
    Home  /  MKB  /  Employer Branding

    Employer Branding

    Waarom alleen arbeidscommunicatie niet werkt.

    “We hebben werk genoeg, maar we kunnen de mensen niet vinden om het te doen”
    Het is een van de grootste uitdagingen van veel bedrijven: hoe vinden we goeie mensen? Steeds meer bedrijven hebben structureel te kampen met een tekort aan goede mensen. Gevolg: de potentiele groei wordt geremd, de kwaliteit van de dienstverlening komt onder druk te staan, vaste relaties raken teleurgesteld en de druk op bestaande medewerkers neemt fors toe, met alle risico’s en gevolgen van dien. En dus halen bedrijven alles uit de kast om onder de aandacht van potentiele medewerkers te komen en nieuwe medewerkers binnen te halen. Creatieve wervingscampagnes met prachtige beloftes worden ontwikkeld, schitterende “werken bij” pagina’s worden opgetuigd, recruiters worden in dienst of in de arm genomen, Linked in wordt afgestruind, medewerkers van collega’s worden actief benaderd, en forse bonussen worden betaald aan medewerkers die een nieuwe werknemer aanbrengen. Kosten nog moeite worden gespaard om openstaande vacatures ingevuld te krijgen. Toch blijven vele inspanningen en investeringen zonder resultaat. In veel gevallen blijkt het binnenhalen van “de minst slechte kandidaat” het hoogst haalbare. Wat blijkt: met mooie praatjes en een flitsende wervingscampagne word je nog geen aantrekkelijke werkgever voor de beste mensen in de markt.
    Maar als dat allemaal niet werkt: wat dan wel?

    Employer branding
    Net zoals het bouwen van een sterk merk veel verder gaat dan een reclamecampagne, gaat het bouwen van een sterk werkgeversmerk ( employer branding ) veel verder dan arbeidsmarktcommunicatie. Arbeidsmarktcommunicatie is eigenlijk pas de laatste schakel. Wat veel bedrijven vergeten is dat eerst de basis helemaal op orde moet zijn, voordat je effectief de markt op kunt. Bij het vinden van nieuwe medewerkers moeten bedrijven zichzelf verkopen als interessant werkgever. En dan is het belangrijk om je te bedenken wat je eigenlijk precies te verkopen hebt en nog belangrijker, waarom potentiele medewerkers dat zouden moeten geloven.

    More than a job
    De basis van een sterk werkgeversmerk is het bedrijfs-DNA. Wie je als bedrijf bent en waar je als bedrijf voor staat, speelt een doorslaggevende rol bij de keuze van werknemers voor een nieuwe werkgever. Werknemers ( zeker de steeds groter en belangrijker wordende groep millennials ) kiezen steeds nadrukkelijker voor organisaties die duidelijk zijn over hun drijfveren, waarden, ambities en aspiraties en beschikken over een inspirerend gemeenschappelijk doel waarmee medewerkers zich kunnen vereenzelvigen. Zij willen niet alleen een job met een salaris: ze willen van betekenis zijn en bijdragen aan een mooiere wereld.

    Van belofte naar bewijs
    A brand is what people say about you when you’re not in the room” aldus Jeff Bezos, founder en ceo van Amazon. Uiteindelijk gaat Employer branding dus over reputatie en dus over wat je als werkgever presteert bij je huidige werknemers. ( Branding is not about promising but about proving ) Voordat je jezelf verkoopt als “great place to work” is het dus zaak dat je dat ook werkelijk bent. Wat heb je medewerkers precies te bieden en sluit dat wel aan bij wat zij belangrijk vinden en graag willen. Is jouw EVP ( Employee Value Proposition ) wel zo interessant? En is de werkelijkheid in de praktijk ( Employee Experience ) wel in lijn met waar je voor staat en wat je belooft. Is het wel zo leuk om bij je te werken, is alles wel zo goed geregeld?

    Net zoals het niet zoveel zin heeft om een product te vermarkten wat niet aan de behoeftes, wensen en eisen van klanten voldoet, heeft het niet zoveel zin om veel geld uit te geven aan arbeidsmarktcommunicatie als jouw employee value propositie en jouw employee experience niet op orde zijn.

    Jouw werkgeversmerk is “de optelsom van duizenden kleine gebaren”. Alles wat je als bedrijf doet, zegt en laat zien bepaald jouw imago en reputatie op de arbeidsmarkt. En dus gaat Employer Branding over het managen van de complete employee experience. Van de allereerste indruk op LinkedIn tot en met het moment dat je afscheid van elkaar neemt. En dus gaat Employer Branding zeker niet alleen over het werven van nieuwe medewerkers, maar eerst en vooral over het optimaliseren van jouw performance aan huidige medewerkers.

    Ook op zoek naar goede mensen? Start branding !

    Categories:
      MKBRETAIL
    dit bericht is 0 keer gedeeld
     000
    About

     advanantwerpen

      (17 articles)

    Geef een reactie

    Je e-mailadres zal niet worden gepubliceerd.