“”

Recente reacties

Welcome On Mobius

Mobius was created by professionnal coders and passionate people.

We made all the best only for you, to enjoy great features and design quality. Mobius was build in order to reach a pixel perfect layout.

Mobius includes exclusive features such as the Themeone Slider, Themeone Shorcode Generator and Mobius Grid Generator.

Our Skills

WordPress90%
Design/Graphics75%
HTML/CSS/jQuery100%
Support/Updates80%

Facebook ellende

By advanantwerpen 5 jaar agoNo Comments
Home  /  Geen categorie  /  Facebook ellende

Facebook ellende

Over Tinder en nieuwe klanten

Kent u Tinder?
Tinder is een moderne online variant van het ouderwetse speeddaten. Op je smartphone swipe je in een razend tempo door de foto’s van ontelbare “potentials” en beslis je met één klik of je iemand beter zou willen leren kennen of niet. De eerste indruk is allesbepalend en dus is het zaak dat je er “op je allerlekkerst” uitziet. Je kan immers nog zo leuk, aardig, grappig, interessant of bijzonder zijn, zonder een verpletterende eerste indruk ben je kansloos! “Een ordinaire vleeskeuring” vinden sommigen, maar gek genoeg werkt het wel. Ontelbare mannen en vrouwen hebben al swipend op Tinder een date gescoord waaruit niet zelden een prachtige relatie tot bloei kwam.

Verwerpelijk en oppervlakkig of niet; eigenlijk doen consumenten met uw winkel precies hetzelfde. Zowel online als in de winkelstraat scannen kritische consumenten uw winkel, website of Facebookpagina en bepaalt de eerste indruk of ze hun kostbare tijd willen investeren om uw winkel beter te leren kennen. En dus is het verstandig dat u eens kritisch kijkt of uw winkel er eigenlijk wel “lekker ” genoeg uitziet. Wat is de eerste indruk van uw pand, etalage, website of Facebookpagina ?

Eerst maar eens naar Facebook kijken dan. Want Facebook is steeds vaker de plek waar nieuwe potentiele klanten de eerste indruk van uw winkel krijgen. Via de likes van uw vrienden verschijnt uw berichtje immers zomaar ook in de tijdlijn van honderden potentiele klanten die uw winkel misschien nog niet kenden of zelfs nog nooit van u gehoord hadden. Facebook is dus superbelangrijk en misschien wel de snelste manier om een date met die broodnodige nieuwe klanten te scoren.

Hoe gek is het dan dat veel winkels zich juist op Facebook van hun allerslechtste kant laten zien?
Op de een of andere manier ligt de lat op Facebook een stuk lager dan in een advertentie of op de website. Knullige teksten met spelfouten en heel veel foto’s van bedenkelijke kwaliteit waarop de verse nieuwe collectie vormloos op een hangertje hangt of in een “nonchalante compositie” op de grond ligt. Erger nog zijn de zelf in elkaar geknutselde bannertjes met opvallende foute lettertypjes en spectaculaire ‘special effects’ die een koopzondag aankondigen of de nieuwste like-en-winactie promoten. Als er al een huisstijl is dan wordt ie op Facebook meestal grondig en vakkundig afgebroken.

Veel winkeliers maken van hun Facebookpagina onbedoeld een bonte verzamelplaats van kneuterig hobbyisme en goedbedoelde creativiteit. Ondertussen laten ze een bedenkelijke eerste indruk achter bij potentiele nieuwe klanten, worden ze meedogenloos weggeswiped en krijgen dus niet de kans om te laten zien hoe inspirerend, interessant, vakkundig of gezellig ze werkelijk zijn.
Verwerpelijk en oppervlakkig ? Zeker, maar zo werkt het wel.

 

Category:
  Geen categorie
dit bericht is 0 keer gedeeld
 000
About

 advanantwerpen

  (19 articles)

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet worden gepubliceerd.