“”

Recente reacties

    Welcome On Mobius

    Mobius was created by professionnal coders and passionate people.

    We made all the best only for you, to enjoy great features and design quality. Mobius was build in order to reach a pixel perfect layout.

    Mobius includes exclusive features such as the Themeone Slider, Themeone Shorcode Generator and Mobius Grid Generator.

    Our Skills

    WordPress90%
    Design/Graphics75%
    HTML/CSS/jQuery100%
    Support/Updates80%

    Kuddegedrag

    By advanantwerpen 1 jaar agoNo Comments
    Home  /  RETAIL  /  Kuddegedrag

    Kuddegedrag

    Over copieergedrag en “worden wie je bent”

    U wilt het waarschijnlijk liever niet horen ( en zult het waarschijnlijk ook ontkennen), maar ook u doet waarschijnlijk nagenoeg hetzelfde als al uw collega-concurrenten. Ondanks dat u er alles aan doet om uniek en onderscheidend te zijn, bent u dat in de praktijk waarschijnlijk toch niet. In bijna iedere branche ( ja, ook in uw branche) worden door nagenoeg dezelfde winkels, op nagenoeg dezelfde manier, nagenoeg dezelfde producten, van nagenoeg dezelfde merken, voor nagenoeg dezelfde prijzen verkocht. Het is misschien ontnuchterend maar op rationeel en functioneel niveau is er eigenlijk nauwelijks verschil. Is dat vreemd ? Nou eigenlijk valt dat wel mee. Iedere branche kent nou eenmaal zijn eigen “mores”; een soort onzichtbaar gemeenschappelijk kader waarbinnen we met zijn allen doen wat we doen. Daarnaast houden we, zoals het een goed ondernemer betaamt, onze concurrenten natuurlijk scherp in de gaten. Onder het motto “beter goed gejat dan slecht bedacht” lenen we vervolgens alles wat leuk en succesvol is ( of lijkt).  Zo “vertaalde” Media Markt recent nog de Genius bar van Apple, schaamteloos tot Smart bar. In the end doen we dus allemaal ongeveer hetzelfde en hebben we allemaal dezelfde leuke “nieuwe” merken, allemaal onze eigen dwaze dagen, een VIP avond, een veel te vroege sale en (bijna) allemaal een slecht lopende webshop. De vernieuwers onder ons hebben inmiddels allemaal een barretje of koffiehoek, organiseren allerlei leuke activiteiten en schrijven persoonlijke, handgeschreven kaartjes bij hun webbestellingen. Soms komt er iemand ( meestal een frisse nieuwkomer) die iets totaal nieuws verzint maar zelfs dat wordt razendsnel overgenomen of gekopieerd. Kijk in de kappersbranche maar naar Schorem, de inmiddels letterlijk wereldberoemde barbiers uit Rotterdam. Een paar jaar geleden echt vernieuwend en uniek, inmiddels massaal gekopieerd. Ieder gehucht heeft tegenwoordig een barbershop waar een “verkleedde kapper” in een vintage interieur staat te knippen en scheren.
    Moraal van het verhaal: met wat u doet, bent u zelden uniek en onderscheidend.

    Gelukkig ligt de oplossing voor werkelijk en duurzaam onderscheidend vermogen verrassend dichtbij. Bij UZELF !! Niet wat u doet, maar wie u bent maakt u uniek. Uw identiteit is de sleutel naar succes. De identiteit van uw winkel bestaat grofweg uit drie componenten: uw drijfveren en gedachtengoed (tegenwoordig heet dat uw WHY ), uw uitstraling en uw persoonlijkheid ( karaktereigenschappen) De mix van deze drie componenten maken u uniek en aantrekkelijk. Net zoals u en ik onze vrienden kiezen op basis van deze drie aspecten, zo kiezen klanten ook hun favoriete winkel.
    Dus ga aan de slag met identiteit en maak uw winkel echt onderscheidend en aantrekkelijk door uw winkel te zien als een uniek persoon met een eigen manier van denken en een unieke mix van karaktereigenschappen. “Worden wie je bent” is de prachtige slogan van Uitzendbureau Randstad, en dat is eigenlijk precies wat u zou moeten doen!

     

    Category:
      RETAIL
    dit bericht is 0 keer gedeeld
     000
    About

     advanantwerpen

      (15 articles)

    Geef een reactie

    Je e-mailadres zal niet worden gepubliceerd.