“”

Recente reacties

    Welcome On Mobius

    Mobius was created by professionnal coders and passionate people.

    We made all the best only for you, to enjoy great features and design quality. Mobius was build in order to reach a pixel perfect layout.

    Mobius includes exclusive features such as the Themeone Slider, Themeone Shorcode Generator and Mobius Grid Generator.

    Our Skills

    WordPress90%
    Design/Graphics75%
    HTML/CSS/jQuery100%
    Support/Updates80%

    Het gevaar van veilig..

    By adekwaad 4 jaar agoNo Comments
    Home  /  Blogs  /  Het gevaar van veilig..

    Het gevaar van veilig..

    In onzekere tijden is het verleidelijk en logisch om “op safe” te spelen. Iedereen snapt dat u wat minder risico’s neemt, dat u even niet investeert in de vernieuwing van uw winkel en dat u teruggrijpt op veilige basics en oude zekerheden. Iedereen snapt dat u wat terughoudender wordt in het opnemen van gewaagde nieuwe styles, kleuren of merken en dat u “yesterday’s breadwinners” ( de merken waaraan u vroeger zo veel verdiende) nog maar een jaartje de voorkeur geeft in de hoop dat gouden tijden alsnog herleven. Gelukkig snapt iedereen dat…..
    Alleen wel een beetje jammer dat van al dat begrip uw kassa niet gaat rinkelen……, toch?
    Want terwijl u voor “de veilige weg” kiest, kiezen uw klanten massaal het hazenpad of vluchten ze de digitale snelweg op.

    Consumenten worden namelijk helemaal niet zo blij van “veilig”
    Veilig is immers ook een beetje saai en voorspelbaar. Veilig is meestal een beproefd recept en dus per definitie “al geweest” Ik ben een beetje bang dat u met “veilig” het tij dus niet gaat keren!! Een belangrijke managementwijsheid zegt niet voor niets: “If you do what you did , you get what you got” en in de wereld van vandaag is het meestal zelfs “less than you got” Consumenten worden niet blij van “meer van hetzelfde”. Consumenten worden blij van NIEUW en ANDERS!! En dus moeten ook winkels anders, onderscheidend, vernieuwend, verrassend, hip & happening of zelfs shockerend zijn.

    “BE DISRUPTIVE” ( letterlijk: “ben verstorend” ) is het advies wat Richard Branson van Virgin op zijn website aan ondernemers geeft. Durf af te wijken , conformeer je niet aan mainstream, doe iets wat nog nooit gedaan is. Dat is volgens hem de weg naar succes. Niet echt een veilige weg dus, maar eentje die per definitie onzeker en vol risico’s en obstakels is. Een weg waarop het weer aankomt op uw zakelijke intuïtie, bevlogenheid, goed ondernemerschap en keihard werken aan een nieuwe droom. En ben nou eerlijk dat is toch eigenlijk precies de reden dat u jaren geleden bent gaan ondernemen. De crisis en het negatieve sentiment hebben u bewust of onbewust “de veilige weg” opgestuurd, maar pas op…. het is in veel gevallen een doodlopende weg waarop steeds meer winkels stranden met een lege tank.
    Neem nu het nog kan de eerstvolgende afslag, ga weer echt ondernemen en zoek buiten de gebaande paden naar een nieuwe weg naar succes.

    Goede reis!!

    PS: Bang om te verdwalen? Raadpleeg een goede gids !!

    Category:
      Blogs
    dit bericht is 0 keer gedeeld
     000
    About

     adekwaad

      (6 articles)

    Geef een reactie

    Je e-mailadres zal niet worden gepubliceerd.