“”

Recente reacties

Welcome On Mobius

Mobius was created by professionnal coders and passionate people.

We made all the best only for you, to enjoy great features and design quality. Mobius was build in order to reach a pixel perfect layout.

Mobius includes exclusive features such as the Themeone Slider, Themeone Shorcode Generator and Mobius Grid Generator.

Our Skills

WordPress90%
Design/Graphics75%
HTML/CSS/jQuery100%
Support/Updates80%

Pizza!

By advanantwerpen 5 jaar agoNo Comments
Home  /  Geen categorie  /  Pizza!

Pizza!

Over bangmakerij en nieuwe retailmodellen.

Het is vervelend en een feit: de manier waarop winkels nog niet zo lang geleden lekker centjes verdienden, lijkt niet meer te werken. De wereld is veranderd en klanten worden niet meer blij van winkels die alleen maar “productje / prijsje” bieden. Met extra korting proberen we de boel te redden maar welbeschouwd is korting eigenlijk een vergoeding die we onze klanten geven omdat we ze te weinig toegevoegde waarde bieden. Niet echt een businessmodel waarmee u met een gerust hart de toekomst in kunt.

Eén ding is dus zeker; we moeten veranderen !! Maar hoe ? Wat moeten we doen om met onze winkel relevant en interessant te blijven voor consumenten? Met die vraag startte INretail en onderzoeksbureau Q&A een onderzoek naar nieuwe retailmodellen. De resultaten werden 23 november jl gepresenteerd aan 800 nieuwsgierige ondernemers tijdens het ledenevent van INretail.

Belangrijkste conclusie: er is niet 1 weg naar nieuw succes! Er is geen zaligmakend geheime formule. En wat mij betreft is dat fantastisch nieuws!! Eindelijk is er een alternatieve denkrichting voor de kort-door-de-bocht visie van een hoogleraar in de “bangmakerij” die nog steeds stelt dat er straks alleen nog maar bestaansrecht is voor winkels met een webshop. Onzin natuurlijk. Net zoals het gratis downloaden van films niet geleid heeft tot lege bioscopen en de komst van de pizzakoerier niet geleid heeft tot het einde der pizzeria’s . Er zijn immers heel veel verschillende consumenten, die op verschillende momenten, verschillende voorkeuren, wensen en behoeften hebben en dus verschillende oplossingen zoeken. De ene keer ga je gezellig een pizza eten in dat leuke restaurantje, de ander keer bel je de lokale pizzakoerier en weer een andere keer haal je een lekkere verse pizza bij de foodmarkt. Drie keer een pizza, maar drie verschillende momenten, drie verschillende behoeftes en dus drie keer een andere oplossing. En ga ik alleen maar naar dat leuke restaurantje als die ook bezorgt? NEE natuurlijk niet! En zo is er ook ruimte en toekomst voor verschillende retailmodellen en heeft u een scala aan mogelijkheden om relevant en interessant te blijven voor klanten.

Wordt het daardoor makkelijker nu ? Nee, dat dan weer niet !
Om een succesvol retailmodel te ontwikkelen moet u namelijk eerst zelf heel veel vragen beantwoorden en heel veel knopen doorhakken. Voor welke consumenten wilt u echt het verschil maken? Welke rol wilt u spelen in hun leven? Voor welke wensen en behoeften gaat u de oplossing bieden. Hoe ziet hun customer journey eruit? Welke producten en diensten horen daarbij? Wat voor type medewerkers hebt u dan nodig? Kloppen uw locatie en uw openingstijden dan nog wel?
Pas als u dat allemaal weet, kunt u een uniek totaalpakket van producten, diensten en services ontwikkelen waarmee u uw klanten zo blij maakt dat u er ook weer centen mee kan verdienen.

Succes !!

PS. Heb ook ik u onbedoeld een beetje bang gemaakt?
Ik ken iemand die wel oplossingen biedt J

 

Category:
  Geen categorie
dit bericht is 0 keer gedeeld
 000
About

 advanantwerpen

  (19 articles)

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet worden gepubliceerd.