“”

Recente reacties

    Welcome On Mobius

    Mobius was created by professionnal coders and passionate people.

    We made all the best only for you, to enjoy great features and design quality. Mobius was build in order to reach a pixel perfect layout.

    Mobius includes exclusive features such as the Themeone Slider, Themeone Shorcode Generator and Mobius Grid Generator.

    Our Skills

    WordPress90%
    Design/Graphics75%
    HTML/CSS/jQuery100%
    Support/Updates80%

    Slow shopping

    By advanantwerpen 2 jaar agoNo Comments
    Home  /  Geen categorie  /  Slow shopping

    Slow shopping

    over overlevers en vernieuwers

    Het is tegenwoordig populair om naderend gevaar of onheil te duiden met de codes geel, oranje en rood. Zowel KNMI en ANWB strooien rijkelijk met deze codes om mensen te waarschuwen voor een extreem drukke ochtendspits of naderend slecht weer. Het gekke is wel dat er negen van de tien keer uiteindelijk niet zoveel aan de hand blijkt te zijn. Een jaar of vier geleden was het ook opeens ‘Code Rood’ voor de fysieke winkel: het einde der winkels was nabij. Van alle non-food bestedingen zou 30 tot 40% online gedaan worden, 30% van alle winkels zou verdwijnen en fysieke winkels zonder webshop zouden al helemaal kansloos zijn. Maar ook hier blijkt het achteraf allemaal nog al mee te vallen. Na jaren van doemdenkerij en angst over de toekomst van de fysieke winkel lijkt het tij te keren. De jubelverhalen over online blijken tegen te vallen en de fysieke winkel lijkt veel sterker dan gedacht.

    En al die faillissementen dan ? Ja, zeker… de grootwinkelbedrijven vechten massaal voor hun bestaan. Zij worden genadeloos afgestraft voor het chronische gebrek aan klantwaarde. De focus op schaalvoordelen en efficiency, eens de driver voor flitsende bedrijfswinsten en aandeelhoudersgeluk, blijkt een slopende terminale ziekte te zijn waarvan de meeste grootwinkelbedrijven niet meer genezen. Maar dat zegt natuurlijk helemaal niets over het bestaansrecht van de fysieke winkel. Want in de slagschaduw van de grote krantenkoppen groeit en bloeit een nieuwe generatie fysieke winkels. Geen kleurloze “productje/prijsje” winkels maar unieke winkels die echte keuzes durven te maken, een eigen verhaal vertellen en misschien wel het allerbelangrijkste, een passie voor klanten hebben.

    En zo blijkt de fysieke winkel geen ouderwets en uitstervend alternatief voor online shoppen maar juist het kloppende hart van de retail in Nederland. De winkelstraat blijkt het domein van overlevers en vernieuwers; echte ondernemers die ook in moeilijke tijden het lef en de visie gehad hebben om te vernieuwen of juist vast te houden aan “ouderwetse” klantgerichtheid. Creatieve, vindingrijke ondernemers die zich niet gek laten maken en feilloos aanvoelen dat er naast fast-fashion en allerlei dure, zogenaamd noodzakelijke, high tech snufjes “gewoon” ruimte is voor “slow shopping”. Een winkel zonder webshop is niet langer “het sukkeltje van de klas die het maar niet wil begrijpen” maar een winkel die er bewust voor kiest om klanten blij te maken met echte aandacht, persoonlijke service en advies. En geloof het of niet daar worden klanten blij van!!

    Wat mij betreft is het de hoogste tijd dat de fysieke winkel weer wat nieuw zelfvertrouwen krijgt.
    Dus beste “slow retailer”: kom uit de schaduw, ben trots op uw winkel en ga vooral door met waar u goed in bent; klanten blij maken!

    Be proud!

     

     

     

    Category:
      Geen categorie
    dit bericht is 0 keer gedeeld
     100
    About

     advanantwerpen

      (15 articles)

    Geef een reactie

    Je e-mailadres zal niet worden gepubliceerd.