“”

Recente reacties

    Welcome On Mobius

    Mobius was created by professionnal coders and passionate people.

    We made all the best only for you, to enjoy great features and design quality. Mobius was build in order to reach a pixel perfect layout.

    Mobius includes exclusive features such as the Themeone Slider, Themeone Shorcode Generator and Mobius Grid Generator.

    Our Skills

    WordPress90%
    Design/Graphics75%
    HTML/CSS/jQuery100%
    Support/Updates80%

    Smoesjes!!

    By advanantwerpen 2 jaar agoNo Comments
    Home  /  Blogs  /  Smoesjes!!

    Smoesjes!!

    Over OBESE en echte verandering.

    In mijn kruistocht voor betere, leukere en succesvollere winkels gebruik ik vaak een metafoor om retailers een andere kijk op schijnbaar vanzelfsprekende zaken of inzichten te geven. Favoriet is de parallel tussen retailers en de deelnemers van het programma OBESE.

    Bij OBESE begint het probleem steevast met ontkenning; het gaat allemaal prima. Ondertussen groeit het probleem jaar voor jaar, kilootje voor kilootje tot ongekende en gevaarlijke omvang. Na de ontkenning komt de fase waarin ze zich realiseren dat er wat moet gebeuren. Stuk voor stuk volgen ze zonder succes een aantal diëten en doen ze een aantal mislukte pogingen om meer te gaan bewegen. Uiteindelijk wordt de situatie zo nijpend en gevaarlijk dat ze huilend van vreugde het aanbod van het programma aannemen om voor het oog van de camera aan de slag te gaan met een zwaar en allerminst vrijblijvend programma om hun levensstijl ingrijpend en fundamenteel te veranderen. De redding lijkt nabij. Vol goede moed en enthousiasme wordt de nieuwe leefstijl omarmt maar al snel vallen ze terug in hun oude patronen. Ze verzinnen de gekste smoesjes en excuses voor hun terugval. Gelukkig worden ze door de sympathieke maar strenge Radmilo weer op het juiste spoor gezet waardoor ze uiteindelijk hun doelstellingen alsnog halen.
    De belangrijkste conclusie: Echte verandering kent geen quick fixes of binnendoor-weggetjes.
    Echt fit en gezond worden vraagt om een rigoureuze en integrale aanpak, discipline, doorzettingsvermogen, een lange adem en een strenge coach die je op het juiste spoor houdt als je dreigt te vervallen in “old habbits”.

    Nou dat lijkt allemaal verdacht veel op retail.
    Ook in retail komen veel ondernemers niet in actie terwijl ze al lang weten dat ze moeten veranderen om te overleven. ( het ‘kilootje voor kilootje erbij’ voor obese-patiënten is het ‘procentje voor procentje eraf’ voor retailers) Ook in retail zijn er ondernemers die wel degelijk in actie komen. Ze laten zich in kleine en grotere zaaltjes uitgebreid bijpraten over de nieuwe ontwikkelingen in retail, gaan vol inspiratie en goede bedoelingen naar huis, om er vervolgens, opgeslokt door de waan van de dag, niets mee te doen. Ook in retail zijn er ondernemers die zonder succes al “van alles geprobeerd hebben” maar al snel terug blijken te vallen in oude gewoontes.
    De conclusie: Echte verandering kent geen quick fixes of goedkope binnendoor-weggetjes. Echt fit en gezond worden vraagt om een rigoureuze, integrale aanpak, discipline, doorzettingsvermogen, een lange adem en een strenge coach die uw smoesjes doorziet en u op het juiste spoor houdt als u dreigt te vervallen in “old habbits”.

    Oh ja, niet onbelangrijk… echt veranderen vraagt ook om een forse investering in tijd en geld!
    En daar hebben we meteen de twee belangrijkste smoesjes in retail te pakken: “ik heb het te druk” en “er is eigenlijk geen budget”.
    Maar effe serieus; wat is er dan in hemelsnaam belangrijker dan het waarborgen van het voortbestaan van uw winkel? En hoezo ‘geen budget’, terwijl u wel een paar ton per seizoen uitgeeft aan nieuwe collecties? …………….. SMOESJES!!
    Net als bij OBESE patiënten gaat het niet om KUNNEN, maar om WILLEN en DOEN!

    Dus: kom in actie voor het te laat is. Creëer een fors innovatie/ veranderbudget door komend jaar 5% van uw inkoopbudget af te halen ( geloof me, dan hebt u nog steeds voldoende handel om uw winkel te vullen). Investeer tijd om een goed plan te maken en betrek medewerkers bij de invulling en uitwerking. En misschien wel de belangrijkste: ga niet zelf “klooien” met weer een dieet of vrijblijvend sportschoolabonnement, maar investeer in een “personal trainer” die verstand van zaken heeft, het hele proces overziet, de voortgang waarborgt, uw smoesjes doorziet en die u op het goede spoor houdt.

    Succes met veranderen!

    Admilo van Antwerpen

     

    Categories:
      BlogsMKBRETAIL
    dit bericht is 0 keer gedeeld
     000
    About

     advanantwerpen

      (15 articles)

    Geef een reactie

    Je e-mailadres zal niet worden gepubliceerd.