“”

Recente reacties

    Welcome On Mobius

    Mobius was created by professionnal coders and passionate people.

    We made all the best only for you, to enjoy great features and design quality. Mobius was build in order to reach a pixel perfect layout.

    Mobius includes exclusive features such as the Themeone Slider, Themeone Shorcode Generator and Mobius Grid Generator.

    Our Skills

    WordPress90%
    Design/Graphics75%
    HTML/CSS/jQuery100%
    Support/Updates80%

    WAR AGAINST MIDDELMAAT

    Over vallende retailreuzen en bezieling
    By adekwaad 4 jaar agoNo Comments
    Home  /  Blogs  /  WAR AGAINST MIDDELMAAT

    WAR AGAINST MIDDELMAAT

    Over vallende retailreuzen en bezieling

    Wat een slagveld !! De ene oude retailreus na de andere valt van zijn sokkel of ligt naar omzet snakkend in de hoek . V&D, Schoenenreus, Halfords, MEXX, Harense Smid , Free Record Shop, House of Shoes waren toch niet zomaar de eerste de beste… De winkelstraat is een slagveld geworden waar met name het oude “grootwinkelbedrijf” in razend tempo een kopje kleiner gemaakt wordt. Aan de ene kant onder vuur genomen door nieuwe prijsvechters met een ongekende prijs-kwaliteitsverhouding ( hoe discutabel die prijs misschien ook tot stand is gekomen ) en aan ander kant aangepakt door de guerrilla van een gelukkig steeds groter wordend leger van kleinere individuele winkels met veel beleving, toegevoegde waarde en service.
    Focus op kosten en schaalvoordelen, nog niet zo lang geleden de succesfactoren van het grootwinkelbedrijf, blijken een paar jaar later een meedogenloze sluipmoordenaar te zijn. Want als een ding de afgelopen maanden duidelijk is geworden is het wel dat de Nederlandse consument geen behoefte meer heeft aan “zielloze volumepompers en armetierige, middle of the road winkels die “van alles wat” en “van alles niets” verkopen. Dat de Nederlandse consument niet meer wil winkelen in veredelde magazijnen met gedateerd interieur, TL verlichting en plafondplaten. En dat de Nederlandse consument niet meer zit te wachten op de “persoonlijke bediening” van niets wetende scholieren, ongeïnteresseerde studenten of bijklussende huismoeders met beperkte sociale en communicatieve vaardigheden en ontbrekend servicegevoel. De focus op kosten en efficiency hebben geresulteerd in winkels waar winkelsoldaten op kwartierbasis worden “gemanaged” op productiviteit, waar lijstjes en rapportages invullen belangrijker zijn dan het leveren van klantwaarde en waar goede medewerkers na hun derde “contract voor bepaalde tijd” uit kostenoverwegingen worden ingeruild voor een onervaren, onwetende, goedkopere variant.

    Eigenlijk ben ik wel blij dat consumenten het niet meer pikken dat ze als wandelende portemonnee gezien worden. Consumenten leggen de lat voor de fysieke winkel hoog en gelukkig maar, want dat gaat er de komende jaren voor zorgen dat de retail echt een stuk interessanter en leuker gaat worden. Winkelen bij het grijze, onpersoonlijke grootwinkelbedrijf is “uit” en slow shopping in eigenzinnige, bijzondere , authentieke winkels waar de klant echt centraal staat is “in”
    Voor veel grote retailreuzen lijkt het te laat om die omschakeling nog te kunnen maken maar gelukkig kunt u dat nog wel. Belangrijke vraag voor NU is dan wel: Wat gaat U morgen VERANDEREN om ervoor te zorgen dat u interessant en relevant blijft voor uw klanten?
    Mijn advies: vecht mee in de “War Against Middelmaat” Bewapen uzelf met bezieling, vernieuw, verras, verleid en verwen uw klanten en zorg er samen met collega winkeliers voor dat winkelen de allerleukste vorm van vrijetijdsbesteding blijft.

    Ik zeg “ten strijde” !!

    Category:
      Blogs
    dit bericht is 0 keer gedeeld
     000
    About

     adekwaad

      (6 articles)

    Geef een reactie

    Je e-mailadres zal niet worden gepubliceerd.