“”

Recente reacties

    Welcome On Mobius

    Mobius was created by professionnal coders and passionate people.

    We made all the best only for you, to enjoy great features and design quality. Mobius was build in order to reach a pixel perfect layout.

    Mobius includes exclusive features such as the Themeone Slider, Themeone Shorcode Generator and Mobius Grid Generator.

    Our Skills

    WordPress90%
    Design/Graphics75%
    HTML/CSS/jQuery100%
    Support/Updates80%

    Zoek jezelf!

    By advanantwerpen 2 jaar agoNo Comments
    Home  /  MKB  /  Zoek jezelf!

    Zoek jezelf!

    over succesvol veranderen en jezelf blijven .

    Afgelopen week las ik een interessant artikel over de succesvolle turn-around van Sissy Boy. Het goede nieuws….. Succesvol veranderen kan echt! Niet zo lang geleden ( 2012) stond de keten nog aan de rand van de afgrond. “Als we aan medewerkers vroegen waar Sissy Boy voor stond kregen we vage antwoorden; niemand wist precies waar het merk precies voor stond” Nu, 4 jaar later, gaat het meer dan goed met Sissy Boy en groeit de keten als kool. “Het verschil is dat we niet meer handelen vanuit onzekerheid maar vanuit de kracht van ons DNA”

    Voor Sissy Boy bleek het definiëren van het DNA een belangrijke eerste stap in de succesvolle transformatie van het merk. En eigenlijk is dat niet zo gek. Bijna alle sterke, succesvolle merken, bedrijven en winkels beschikken immers over een stevige basis waaraan niet te tornen valt. Een uniek DNA dat het kompas vormt waarop ze varen en dat ze helpt om op koers te blijven, ongeacht de veranderingen die op hun pad komen. Ze veranderen voortdurend maar blijven daarbij altijd zichzelf!

    Maar tegenover het succesverhaal van Sissy Boy staan de verhalen van ontelbare retailers
    die, op de weg naar een nieuwe succesvolle toekomst, compleet dreigen te verdwalen . Zonder echt plan zwalken ze van links naar rechts en “proberen ze van alles”. Vooral het klakkeloos kopiëren van de “schijnbare successen” van collega’s is daarbij populair.
    Veel van die probeersels blijken vervolgens voor geen meter te werken omdat ze simpelweg niet bij de winkel passen. Ondertussen snappen hun klanten er niets meer van en hebben ze geen idee meer waar de winkel nou precies voor staat. En zo verliezen veel winkels niet alleen hun laatste trouwe klanten, maar ook nog eens hun allerbelangrijkste USP: hun eigen identiteit! De unieke X-factor die ze uniek, speciaal en geliefd maakt .

    Succesvol veranderen begint dus met de absolute duidelijkheid over het DNA van uw winkel. Pas als u precies weet wie u bent en waar u voor staat kunt u een nieuwe koers kiezen die echt bij u past. Een helder DNA geeft richting aan alles wat u doet: van merk- en assortimentskeuzes tot de uitstraling van winkel en etalage, van het gedrag van medewerkers tot aan de inhoud en vorm van uw communicatie-uitingen.
    Dus ga op zoek naar de kern van uw winkel en vind het antwoord op vragen als: “Wie ben ik”? “Waar sta ik voor”? Welke waarden vertegenwoordig ik?
    Met die antwoorden als stevige basis wordt veranderen geen hopeloze ontdekkingstocht vol mislukte probeersels, maar een inspirerend en uitdagend proces van verbeteren en vernieuwen om zo de kansen te pakken die de veranderende omstandigheden ook u te bieden hebben.

    VERANDER!, maar blijf daarbij vooral JEZELF!

    Ook inzicht in het DNA van uw bedrijf? Boek de strategiesessie MERKIDENTITEIT

    Categories:
      MKBRETAIL
    dit bericht is 0 keer gedeeld
     000
    About

     advanantwerpen

      (15 articles)

    Geef een reactie

    Je e-mailadres zal niet worden gepubliceerd.